سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها


 آشنایی با کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

همان طور که گفته شد قابلیت شست و شو یکی از مهم ترین مزیت ها برای هر نوع از کاغذ دیواری می باشد. در میان این همه کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری سه بعدی نیز مشمول مزیت قابل شست و شو بودن است. یک ویژگی خاص و بارز که این کاغذ دیواری دارد این است که کاغذ دیواری سه بعدی از فاصله ی 3 تا 4 متری کاملا برجسته به نظر می رسد. نوع طراحی و نقش های این کاغذ دیواری به گونه ای است که طرح های آن سه بعدی به نظر برسد.فروشگاه اینترنتی مای دیاکو با تنوع بی نظیر محصولات امکان خرید اقساطی کاغذ دیواری را میسر کرده است.

طرح های سه بعدی:

کاغذ دیواری سه بعدی، همان طور که از نامش پیدا است، به روی آن طرح ها و تصاویر سه بعدی چاپ شده است. در واقع همان کاغذ دیواری پوستری می باشد که تصویر انتخاب شده ی آن به خاطر سایه و روشنی که دارد سه بعدی به نظر می رسد. این نوع کاغذ دیواری به خاطر زیبا و جذاب بودنش، در حال پیشرفت و گسترش است و با استقبال زیادی از مردم رو به رو شد. از این کاغذ دیواری می توان در هر فضا و مکانی استفاده نمود، فقط در انتخاب طرح کاغذ دیواری آن باید دقت کرد که با محیط هماهنگ باشد. محبوبیت این نوع کاغذ دیواری و رقابت شرکت های سازنده ی کاغذ دیواری در تولید کاغذ دیواری سه بعدی منجر گردیده است تا هر روزه ایده های جدید و تازه ای از این کاغذ دیواری در بازار عرضه گردد. طرح های این کاغذ دیواری فضا و تصاویری نزدیک به حقیقت را ایجاد می کند، که همین امر سبب برتری کاغذ دیواری سه بعدی نسبت به کاغذ دیواری پوستری می شود.با اینکه کاغذ دیواری سه بعدی مدت زیادی نیست که وارد بازار شده است،اما جایگاه ویژه ای در میان کاغذ دیواری ها پیدا کردهاست. این نوع کاغذ دیواری، جزء کاغذ دیواری های مدرن به شمار می رود از این بایستی با وسایل مدرن و لوکس هماهنگ شود.

خصوصیات و ویژگی ها:

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کاغذ دیواری ها، اجرای آسان آن است، اینکه در مدت کوتاهی بتوان تغییر و تحول بزرگی در دکوراسیون منزل به وجود آورد، خود یک انگیزه ی مهم برای خرید کاغذ دیواری به شمار می رود. در عرصه دکوراسیون، تمام کشور ها به صورت یک دهکده جهانی دست به دست هم داده اند و توانستند که با پیشرفت در طراحی و گرافیک به موفقیت های بزرگی در زمینه ی دکوراسیون دست پیدا کنند. یکی از این موفقیت های بزرگ تولید کاغذ دیواری سه بعدی است. در واقع تولید این کاغذ دیواری در صنعت دکوراسیون نقطه ی عطفی در دیزاین منازل است.

کاغذ دیواری سه بعدی تونل چیست:

تونل یک راه روی لوله مانند زیر زمینی است که از اطراف توسط کوه، دریا، جاده و غیره پوشیده شده است. کاغذ دیواری سه بعدی تونل، همان طرح تونل است که به صورت سه بعدی در قالب کاغذ دیواری تولید کرده اند. کاغذ دیواری سه بعدی تونل در واقع یک نوع کاغذ دیواری پوستری می باشد، که تنها در طراحی آن تفاوت دارد. به شما توصیه می شود که برای شیک و مدرن به نظر رسید اتاق کار و یا اداره خود از این کاغذ دیواری استفاده نمایید. انتخاب این کاغذ دیواری نشان دهنده ی سلیقه ی منحصر به فرد شما است.

منحنی سه بعدی 

کاغذ دیواری سه بعدی

 

کاغذ دیواری نانو:

کاغذ دیواری نانو، نوعی از کاغذ دیواری است که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده و به بازار راه یافته است. کار اصلی تکنولوژی نانو، افزایش انعطاف پذیری در بافت و جنس هر محصولی می باشد، که خود این امر موجب افزایش مقاومت و طول عمر جنس می گردد. با استفاده از تکنولوژی نانو می شود پارچه و جنس هایی تولید کرد که مثلا خیس یا کثیف نشوند. در سال های اخیر از تکنولوژی نانو، در ساخت و تولید کاغذ دیواری استفاده کردند.مزیت استفاده ی تکنولوژی نانو در صنعت کاغذ دیواری، بی خطر بودن این کاغذ دیواری ها برای سلامت انسان و محیط زیست می باشد. به همین دلیل از این کاغذ دیواری می توان در هر مکان و در تماس با هر شخصی در هر سنی استفاده نمود.

برخی از ویژگی های بارز این نوع کاغذ دیواری به شرح زیر است:

این کاغذ دیواری به خاطر ساختار منحصر به فردش آلودگی را جذب نمی کند، در نتیجه کثیف نمی شود.

کاغذ دیواری نانو ضد حساسیت برای تمام گروه های سنی می باشد.

این کاغذ دیواری ، پاره نمی شود و هیچ گونه آسیبی نمی بیند.

کاغذ دیواری نانو، قابلیت شست و شو را دارد به همین خاطر عمر طولانی خواهد داشت.

کاغذ دیواری نانو تحت تاثیر اشعه هایی مثل اشعه خورشید، قرار نمی گیرد و در طول سال های متوالی مثل روز اول است.

این کاغذ دیواری ، به روی دمای محیط تاثیر می گذارد.

کاغذ دیواری نانو، عایق صوت و عایق صدا می باشد.

با مرور زمان از کیفیت این کاغذ دیواری کاسته نمی شود.

قیمت کاغذ دیواری نانو:

قیمت کاغذ دیواری نانو، به خاطر استفاده از تکنولوژی نانو متفاوت است، لذا اگر شما اطلاعات کافی در مورد ویژگی های نانو داشته باشید، به هر قیمتی هم که شده این کاغذ دیواری را خریداری می کنید. برای به دست آوردن اطلاعات کافی از این نوع کاغذ دیواری می توانید مطالب زیادی را در مورد نانو مطالعه فرمائید و در صورت توجیه نشدن کامل می توانید با کارشناسان در عرصه ی کاغذ دیواری صحبت کنید، و در مورد این کاغذ دیواری با کیفیت به طور تمام و کمال آگاه شوید.

 کاغذ دیواری نانو  

کاغذ دیواری نانو

 




عکس روز: بچه‌گربه چرخ‌دار - همشهری آنلاین


 

  • عکس روز: بچه‌گربه چرخ‌دار - همشهری آنلاین

    همشهری آنلاین: یک بچه‌گربه که توانایی حرکت پاهای عقبی‌اش را در یک تصادف ماشین از دست داده است، در یک پناهگاه حیوانات در ادرین ترکیه با اتصال به یک کامیون اسباب‌بازی به بدنش می‌تواند حرکت کند.

    kitten



اینجا آثار  فرهنگی خریدار ندارد


 

  • اینجا آثار  فرهنگی خریدار ندارد

    این هنرمند بیش از آن‌که برای مخاطبان داخل استان و حتی کشور شناخته شده باشد، برای مخاطبان آن سوی مرزها چهره‌ای بسیار آشنا به شمار می‌رود زیرا 25 سال است که در بخش برون‌مرزی صداوسیما فعالیت می‌کند. «یوسف حسنی‌اعظمی» که به گفته خودش اکنون 50 بهار از عمرش را پشت سر گذاشته، در حال حاضر به ترجمه آثار ادبی روی آورده و آثار 14 شاعر را به ترکی ترجمه کرده است. این گوینده و شاعر توانمند استان هم مانند دیگر هنرمندان با دغدغه‌هایی از جنس فرهنگ روبه‌رو است.

    حدود 40 سال قبل بود که یوسف نوجوان نخستین شعرش را به معلم ادبیاتش نشان می‌دهد و با تحسین معلم ادبیات برای ادامه سرودن ترغیب می‌شود. البته آن‌گونه که خودش می‌گوید، بعدا متوجه می‌شود اولین شعرش چندان چنگی به دل نمی‌زده ولی معلم فرهیخته با تحسین‌ او راه را برای سرودن بیشتر باز می‌کند. دومین نقطه عطف زندگی شاعر جوان در 17 سالگی و در دانشگاه تبریز شکل می‌گیرد. آن زمان که دانش‌آموزی پشت‌کنکوری بوده و برای استفاده از راهنمایی‌های استاد «ابراهیم اقبالی»، شاعر چیره‌دست تبریزی و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، به دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز می‌رود. چند روز بعد هم به بزرگ‌ترین محفل ادبی دانشگاه تبریز دعوت می‌شود تا برای استادان شعر آذربایجان شعر بسراید.

    این گونه می‌شود که اعظمی مسیر زندگی‌اش را پیدا می‌کند و به جای رفتن به شرکت پتروشیمی که آن زمان اقدام به استخدام جوانان می‌کرد، راه صداوسیما و بخش ادبی این سازمان را پیش می‌گیرد. او در مدتی کوتاه به یکی از مجریان ادبی طراز اول استان تبدیل می‌شود که با اجراهای خود مخاطبانش را جذب می‌کند. پس از این برهه این شاعر به نیازسنجی ادبی و فرهنگی جامعه آذری می‌پردازد و نبود ترجمه آثار شاعران بزرگ به زبان ترکی را از خلأهای ادبیات ترکی و آذری تشخیص می‌دهد.

    تشخیصی که منجر به آغاز ترجمه آثار نظامی و در مدت کوتاهی با وجود مخالفت‌ها جزو آثار پرطرفدار ادبی می‌شود. در ادامه در سال‌های پس از آن آثار متعددی مانند دیوان پروین اعتصامی، دیوان عطار، مثنوی معنوی و رباعیات خیام و عطار هم به فهرست ترجمه‌های این هنرمند توانمند استان اضافه می‌شود. اعظمی در گفت‌وگو با همشهری از عزم و اراده‌اش برای ادامه کارهای فرهنگی با وجود ناملایمت‌هایی که طی سال‌های گذشته تاکنون با آن روبه‌رو بوده است، می‌گوید.  

    • این روزها و پس از بازنشستگی از صداوسیما گویا به کارهای فرهنگی و ادبی خود سرعت و نظم بیشتری داده‌اید. از فعالیت‌های خود بگویید و این‌که به چه کارهایی مشغول هستید؟  

    در حال حاضر پس از ترجمه هزاران بیت شعر فارسی به ترکی در حال ترجمه اشعار فارسی استاد شهریار به ترکی هستم.  

    • جای تعجب دارد که ترجمه آثار شهریار را در اولویت قرار نداده بودید؟  

    این سؤال را بسیاری از طرفداران استاد از من می‌پرسند اما اعتقاد دارم باید زمینه معنوی این کار برایم فراهم می‌شد؛ زمینه‌ای که برقرارکننده ارتباط معنوی و روحانی میان شاعر و مترجم است. معتقدم تا زمانی که این ارتباط ایجاد نشود نمی‌توان کار موثری انجام داد. در حال حاضر شرایط و زمینه‌های این کار فراهم شده است و تاکنون هم حدود 600 بیت از اشعار فارسی استاد شهریار را به ترکی ترجمه کرده‌ام.  

    • بازخورد این ترجمه جدید چه بوده است؟  

    از کشور جمهوری آذربایجان خواستار چاپ این اثر هستند. با وجود این‌که اصرار دارم قبل از اتمام ترجمه هزار بیت این آثار چاپ نشود، ناشران این کشور علاقه دارند این ترجمه‌ها زودتر چاپ شود.  

    • در زمینه‌های دیگر ترجمه چه فعالیت‌هایی دارید؟

    در مورد شاعران دیگر هم کار ترجمه انجام می‌دهم. تقریباً آثار 2 یا چند شاعر را هم‌زمان ترجمه می‌کنم؛ مثلاً هم‌زمان با آثار استاد شهریار، آثار خیام را هم در فعالیت‌هایم قرار داده‌ام که البته از نظر ادبی سنگین است.  

    • دغدغه فرهنگی و ادبی در مورد فعالیت‌های خود یا ادبیات آذری و ترکی دارید؟  

    همان‌طور که از گذشته شاهد بوده‌ایم این گونه کارهای ادبی و فرهنگی در کشور ما دیده نمی‌شود در حالی که در کشورهای خارجی برای خرید آثار مولفان صف‌های طولانی تشکیل می‌شود. اما این‌جا خبری از این استقبال‌ها نیست و شاعران و مولفان با بی‌توجهی جامعه و فعالان فرهنگی روبه‌رو هستند. با این‌که هزاران بیت از آثار شاعران مشهور را به ترکی ترجمه کرده‌ام، جامعه ادبی با بی‌توجهی به این کار فرهنگی می‌نگرد.

    • چرا با وجود بی‌توجهی‌های نسبی جامعه ادبی باز هم این کارها را ادامه می‌دهید؟  

    احساس می‌کنم این کارها باید انجام شود چراکه ما در برابر آیندگان و فرهنگمان مسئول هستیم. شاید 50 سال بعد فرزندانمان این اقدامات را از ما مطالبه کنند. ترجمه آثار به ترکی راهی برای تعالی ادبیات این خطه است و می‌توانیم با این کار قدرت ادبیاتمان را نشان دهیم.  

    • یعنی به نظر شما جامعه از ادبیات قهر کرده است و از حرکت‌های فرهنگی موثر خبری نیست؟  

    نمی‌توان گفت به طور مطلق چنین شرایطی وجود دارد؛ در جامعه شاهد حرکت‌هایی هستیم که شاید کوچک به نظر بیایند اما امیدوارکننده هستند؛ مثلاً چند روز قبل چند جوان برنامه‌نویس رایانه‌ای در تبریز همایش گرامیداشت شعر و ادب فارسی برگزار کردند که برای خود من جالب بود. این مساله نشان‌دهنده همت جوانان برای فرهنگمان است. ولی ظرفیت برای کارهای خیلی بزرگ‌تر وجود دارد که بیش از هر چیز اراده و مطالبه عمومی را طلب می‌کند و اگر این مطالبه وجود داشته باشد جریان فرهنگی نیز به این سمت حرکت می‌کند.  

    • به عنوان آخرین سؤال، آیا نسل جوان و شاعران جوان استان از ظرفیت‌های استادان این حوزه و البته شخص شما بهره‌مند هستند؟

    مراجعه جوانان و شاعران استان که هنوز در ابتدای راه هستند زیاد است. اولین راهنمایی من به این جوانان مستعد این است که اگر برای نان و آب و درآمد وارد این حوزه می‌شوند راه خطایی است. در حوزه فرهنگ و ادب و شعر نمی‌توان انتظار درآمد بالا داشت. این حوزه عشق و علاقه خستگی‌ناپذیر طلب می‌کند و از سوی دیگر هم باید سواد و دانش خودشان را بالا ببرند و مدام در حال آموختن باشند. نباید انتظار داشته باشند در همان ابتدا اشعاری بی‌نقص داشته باشند بلکه تلاش و کوشش در این راه، زمینه‌ساز رشد آنان خواهد بود.




انتقال آب دریای خزر چه چالش‌هایی به همراه خواهد داشت؟


 

  • انتقال آب دریای خزر چه چالش‌هایی به همراه خواهد داشت؟

    به گزارش ایرنا، همایون خوشروان، رئیس گروه پژوهشی مدیریت محیط‌زیست وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مدیر سابق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر نوشت:

    مدتی است طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان مطرح شده است که می‌توان از زوایای مختلف به آن پرداخت، در واقع اجرای این طرح سبب افزایش ترکیب شوری آب دریا و رسوب بستر می‌شود و در نهایت با افزایش شوری و انتقال آن در جهت غرب به شرق موجب از بین بردن زیستگاه جانداران دریایی شده و با نفوذ به خلیج گرگان، تالاب میانکاله، تالاب گمیشان و دهانه رودخانه‌های مهم منطقه مانند تجن، نکارود، تسکارود، لاریم و گرگان‌رود؛ سبب از بین رفتن اکوسیستم‌های موجود می‌شود و خدمات ارزشمند اکوسیستم آن‌ها را از بین خواهد برد.

    اجرای این طرح موجب بروز بلوم حرارتی شده و به نیروگاه برق نکا که بسیار آسیب‌پذیر است صدمه بسیار جدی خواهد زد، همچنین سبب از بین رفتن زیستگاه ماهیان اقتصادی دریای خزر در مصب رودخانه‌ها و در ناحیه دور از ساحل می‌شود و منجر به متلاشی شدن زنجیره غذایی و کاهش صید و بیکاری صیادان خواهد شد. از بین رفتن اکوسیستم گیاهان ساحلی و زیستگاه جانوران و پرندگان از دیگر پیامدهای این طرح است.

    همچنین سبب شورمزه شدن سفره‌های آب زیرزمینی در نوار ساحلی شده و به اراضی کشاورزی در شعاع پهناوری صدمه می‌زند، منظر طبیعی ساحل را به هم ریخته و موجب از بین رفتن ارزش تفرجگاهی و گردشگری آن می‌شود. با توجه به سیکل نوسانات دریای خزر ارزش اجرای مهندسی طرح در زمان افت گسترده سطح تراز آب دریا و یا در صورت پیشروی دریا به طور کامل از بین خواهد رفت.

    آسیب به جنگل‌های هیرکانی و جانداران مستقر در آن بسیار جدی است، حال سوال اساسی از وزارت نیرو این است که چرا به جای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به فکر انتقال بدون پالایش آن به خلیج گرگان، تالاب میانکاله، تالاب گمیشان نیست، مناطق تالابی که ارزش اقتصادی زیست محیطی آن‌ها صدها برابر بیشتر از طرح‌های صنعتی است که قرار است در استان سمنان راه‌اندازی شود؟ و چرا با مدیریت صحیح منابع آب در البرز مرکزی و جنوبی مشکل کم آبی استان‌های حاشیه کویر را بر طرف نمی‌کنید؟

    چرا ساختار و جایگاه پژوهشی آب در وزارت نیرو ضعیف است و چرا به فکر اصلاح آن نیستید؟ امروز نخبگان و پژوهشگران آب کشور چه جایگاهی در حوزه ستادی دارند؟ بیشتر آن‌ها در ادارات دیگر پراکنده شده‌ و یا از ساختار اداری خارج شده‌اند. وقت آن رسیده که با هم‌اندیشی و تجمیع نیروهای کارشناسی و متخصصان در جهت رفع مشکلات کم‌آبی کشور گام برداریم و هسته پژوهش آب را در کالبد ساختار وزارت نیرو بارور سازید.




اگر دندان‌های حساس دارید، این نکات را رعایت کنید


 

  • اگر دندان‌های حساس دارید، این نکات را رعایت کنید

    برترین‌ها: آیا دندان‌های حساسی دارید که گهگاه با درد شدید غافلگیرتان می‌کند؟ نکات زیر را رعایت کنید تا درد و ناراحتی‌تان به حداقل برسد یا به طور کل متوقف شود.

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    علت حساس شدن دندان‌های‌تان را پیدا کنید

    اگر شما هم جزو آن یک هشتم افرادی هستید که از حساس بودن دندان‌های خود رنج می‌برند پس باید بفهمید چرا چنین مشکلی دارید و چرا هر وقت غذایی خیلی گرم یا خیلی سرد می‌خورید دندان‌های‌تان درد می‌گیرند.

    حساس شدن دندان‌ها به دلیل نمایان شدن انتهای عصب‌ها در اثر خوردگی مینای دندان روی دندان یا روی استخوان و بافت زیر لثه است. وقتی دندان‌های شما در معرض یکی از بسیار فاکتور‌هایی که می‌توانند موجی از حساسیت ایجاد کنند قرار می‌گیرند، مثلا بستنی، نوشابه‌های اسیدی و یا حتی باد، انتهای عصب‌ها تحریک شده و درد شدیدی در پالپ دندان ایجاد می‌شود.

    دانستن این فرایند می‌تواند کمک‌تان کند متوجه شوید چه محصولات و تکنیک‌هایی ممکن است بتوانند دردتان را تسکین داده یا کاملا رفع‌شان کنند.

    مراقبت ها

    از خمیردندان‌های مناسب دندان‌های حساس استفاده کنید

    اولین قدم برای کنترل درد در دندان‌های حساس این است که به جای خمیردندان‌های معمولی از خمیردندان‌های مناسب دندان‌های حساس استفاده کنید. این خمیردندان‌ها با پُر کردن لوله‌های انتهای عصب‌ها و مهار کردن تحریک‌شان، تاثیر می‌گذارند.

    بهترین خمیردندان‌ها برای دندان‌های حساس حاوی فلوراید، نیترات پتاسیم یا استرونتیوم کلراید هستند. خمیردندان‌های مناسب دندان‌های حساس مهم است که حاوی سدیم لوریل سولفات نباشند.

    سدیم لوریل سولفات ماده‌ای است که در بیشتر خمیردندان‌ها وجود دارد و باعث می‌شود وقتی که مسواک می‌زنید، کف درست شود، اما همین ماده می‌تواند دندان‌ها و لثه‌های حساس را تحریک کند.

    پتاسیم نیترات می‌تواند تحمل دندان‌ها را نسبت به سرما و گرما تدریجا افزایش بدهد. همین روش ساده، یعنی جایگزین کردن خمیردندان معمولی با خمیردندان مناسب دندان‌های حساس می‌تواند در خیلی از افراد، حساسیت دندان‌ها را به طور کلی رفع کند.

    از مسواک با برس نرم استفاده کنید

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    برای جلوگیری از هر گونه آسیب بیشتر به مینای دندان یا بافت لثه، حتما از مسواک با برس نرم استفاده کنید. استفاده از مسواک با برس زبر می‌تواند فرسایش مینای دندان‌ها و لثه‌ها را تشدید کرده و دندان‌ها را حساس‌تر نیز بکند. با حرکات ملایم و آرام مسواک زده و خط لثه را با دقت بیشتری مسواک بزنید.

    به طور مرتب برای چکاپ دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید

    اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان و مراجعه‌ی منظم به دندانپزشک توصیه‌ای است که به همه‌ی افراد می‌شود، اما برای آن‌هایی که دندان‌های حساس دارند، اهمیت بیشتری هم دارد. توصیه می‌کنیم صبح و شب مسواک بزنید، هر روز دندان‌ها را نخ بکشید و هر وقت برس مسواک‌تان تغییر شکل دارد آن را عوض کنید.

    ضمنا با دهان شویه‌ی حاوی فلوراید دهان‌تان را شستشو دهید، اما توجه داشته باشید که دهان شویه‌های دارای الکل می‌توانند دهان را خشک کرده و در واقع دردتان را شدیدتر کنند.

    از دندان‌های‌تان در برابر دندان قروچه محافظت کنید

    ده درصد افراد دچار دندان قروچه‌ی مزمن طی شب هستند که به آن بروکسیسم نیز می‌گویند. علت دندان قروچه می‌تواند استرس، برخی از داروها، اختلالات خواب و سایر فاکتور‌ها باشد. دندان قروچه‌های هر شب می‌تواند فشار بسیار زیادی به دندان‌ها وارد کند و مینای دندان را از بین برده و دندان‌ها را حساس کند.

    اگر نمی‌دانید شب‌ها دندان قروچه می‌کنید یا نه، بررسی کنید آیا صبح با درد آرواره یا سر درد از خواب بیدار می‌شوید یا دندان‌های‌تان نرم به نظر می‌رسند. با دندانپزشک‌تان در مورد استفاده از محافظ دندان یا نایت گارد صحبت کنید تا اگر لازم است با کمک این وسیله طی شب از دندان‌های‌تان محافظت نمایید.

    سراغ محصولات سفید کننده دندان نروید

    اگر دندان‌های‌تان مرتبا حساس می‌شوند شاید بهتر باشد از محصولات سفید کننده دندان استفاده نکنید، چه از نوع رایج در داروخانه‌ها و چه از نوعی که در مطب دندانپزشک از آن‌ها استفاده می‌شود. محصولات سفید کننده دندان حاوی مقدار زیادی کاربامید پروکساید هستند که در دهان شما به هیدروژن پروکسید تبدیل می‌شود.

    در خیلی از موارد، این هیدروژن پروکسید، مینای دندان را می‌سابد و انتهای عصب‌های دندان را در معرض قرار می‌دهد، در نتیجه دندان‌ها حساس می‌شوند. برای افرادی که در حال حاضر دچار حساسیت دندان‌ها هستند و این اتفاق مکررا بروز می‌کند، افزودن محصول سفید کننده دندان به روتین مراقبتی، فقط باعث تشدید مشکل خواهد شد.

    نوشابه‌ها و غذا‌های اسیدی مصرف نکنید

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    اگر دندان‌هایی حساس دارید پس حتما می‌دانید که گرما و سرما و غذا‌های شیرین می‌توانند دندان‌های‌تان را دردناک کنند. ساده‌ترین راه این است که مصرف غذا‌های خیلی گرم یا خیلی سرد، شیرینی‌ها و غذا‌هایی که خیلی اسیدی هستند مانند مرکبات و نوشابه‌های گازدار را به حداقل برسانید.

    جویدن چیز‌های سرد و سفت (مانند یخ) نیز اصلا مناسب شما نیست. تغییرات ناگهانی دمای داخل دهان همرا با سفتی یخ باعث می‌شود دندان‌های‌تان ترک بخورند و حساس‌تر از قبل شوند.

    علت‌های شایع حساس شدن دندان‌ها

    اگر مینای دندان که لایه‌ی محافظ آن است سابیده و خورده شود، دندان حساس خواهد شد. وقتی مینای دندان نازک می‌شود عاج زیر آن نفوذپذیرتر شده و اجازه می‌دهد مایعات و هوا راحت‌تر از مینای دندان عبور کنند.

    در زیر عاج دندان، بافتی به نام پالپ دندان وجود دارد که دارای رگ‌های خونی بوده و انتهای عصب‌های زیادی در آن وجود دارد. وقتی مواد غذایی از عاج عبور کرده و به انتهای عصب‌ها می‌رسند، فرد احساس درد و ناراحتی در دندان خود می‌کند. نوشیدن مایعات سرد یا گرم و جویدن می‌تواند این درد را ایجاد کند.

    عوامل زیر نیز می‌توانند سبب حساس شدن دندان‌ها شوند:

    • تورم لثه ناشی از تجمع پلاک و جرم
    • پوسیدگی دندان
    • سفید کردن دندان
    • زیاد مسواک زدن یا محکم مسواک زدن
    • خوردن غذا‌های اسیدی
    • دندان قروچه یا بهم سابیدن دندان‌ها

    چند راهکار خانگی برای کاهش حساسیت دندان‌ها

    شستشو با محلول آب‌نمک

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    نمک یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی و موثر است که می‌تواند از التهاب کم کند. برای تسکین علائم ناشی از حساس شدن دندان‌ها، روزی دو بار محلول آبنمک در دهان‌تان غرغره کنید.

    یک دوم تا سه چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. محلول را 30 ثانیه در دهان‌تان بچرخانید و سپس تُف کنید.

    عسل و آب گرم

    عسل یک ضد باکتری طبیعی است که می‌تواند پروسه‌ی التیام را سرعت بدهد و درد و تورم و التهاب را کم کند. برای کاهش احساس درد و ناراحتی ناشی از حساس شدن دندان‌ها، دهان‌تان را با محلولی که از یک لیوان آب گرم و یک قاشق عسل تهیه کرده‌اید شستشو دهید.

    زردچوبه

    زردچوبه یک عامل ضد التهابی است، چون حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. کورکومین نیز می‌تواند التیام زخم را تسریع کند. برای بهداشت دهان و تسکین درد ناشی از حساس شدن دندان‌ها می‌توانید پودر زردچوبه را روی دندان‌های‌تان ماساژ بدهید.

    یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک دوم قاشق چایخوری نمک و یک دوم قاشق چایخوری روغن خردل ترکیب کرده و خمیر حاصل را روزی دو بار روی دندان‌ها و لثه‌های‌تان بگذارید تا دردتان تسکین بیابد.

    چای سبز

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    چای سبز محصول دیگری است که بابت فواید زیادش برای سلامتی معروف است. چای سبز در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی موثر بوده و مطالعات نشان داده‌اند خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و برای سلامت دهان نیز سودمند است. برای تسکین درد و ناراحتی دندان‌های حساس‌تان از چای سبز شیرین نشده به عنوان یک دهان شویه روزی دو بار استفاده کنید.

    کپسایسین

    کپسایسین ترکیبی است که در فلفل قرمز و خیلی از فلفل‌های تند وجود دارد و عامل تندی فلفل است. کپسایسین دارای خاصیت ضد درد است و برای درمان سندرم دهان سوزان جهت کاهش التهاب و درد به کار می‌رود. برای دندان‌های حساس‌تان می‌توانید از کپسایسین به عنوان یک ژل موضی یا دهان شویه استفاده کنید. در ابتدا ممکن است کپسایسین احساس سوزش ایجاد کند، اما کم کم از دردتان کم خواهد کرد.

    عصاره وانیل

    عصاره وانیل دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد درد است. از عصاره وانیل برای کاهش درد و ناراحتی در کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند استفاده می‌شود. برای کاهش درد دندان‌های حساس‌تان، عصاره وانیل را روی یک تکه پنبه بریزید و پنبه را به مدت چند دقیقه به لثه‌های‌تان بمالید و این کار را هر وقت که لازم است تکرار کنید.

    اگر حساسیت دندان‌های‌تان ادامه پیدا کرد با دندانپزشک مشورت کنید

    اگر دندان‌های حساس دارید این نکات را رعایت کنید

    درد و حساسیت مداوم دندان‌ها مخصوصا اگر بیشتر در یک طرف دهان باشد، اغلب علامت این است که مشکل جدی‌تری در دهان‌تان وجود دارد. اگر استفاده از خمیردندان‌های مناسب دندان‌های حسای، حذف غذا‌های اسیدی و استفاده از مسواک با برس نرم نتوانستند از درد و ناراحتی‌تان کم کنند و راهکار‌های خانگی نیز جواب ندادند پس حتما باید در این مورد با یک دندانپزشک مشورت کنید.

    حساسیت بیش از حد دندان‌ها که با ترفند‌های معمول رفع نمی‌شود می‌تواند ناشی از ترک خوردگی در دندان، آسیب عصب، عفونت و یا یک سری عوارض دیگر باشد. خوشبختانه دندانپزشک شما می‌تواند این مسائل را با پُر کردن، وارنیش فلوراید و سایر درمان‌ها رفع کرده و دندان دردتان را تسکین بدهد.

    منابع: thehealthy، healthline، medicalnewstoday