سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود موقتی کیفیت هوای پایتخت طی امروز


 

  • بهبود موقتی کیفیت هوای پایتخت طی امروز

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح امروز با برقراری جو نسبتاً آرام همراه با غبار صبحگاهی و ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق در برخی مناطق افزایش یافته است.

    با وجود بهبود موقتی کیفیت هوای تهران در برخی مناطق مستعد، احتمال گسیل گرد و خاک وجود خواهد داشت.

    در اواخر امروز با کاهش سرعت باد و افزایش میزان پایداری جو همزمان با ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در بیشتر مناطق بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

    با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا تجمع ذرات معلق در بیشتر مناطق موجب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد که عمدتاً ناشی از ازدیاد تردد خودروها در ساعات اولیه روز و انباشت آلاینده‌ها است.

     طی فردا نیز با توجه به تداوم پایداری جو، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در ساعات پایانی یکشنبه با انباشت آلاینده‌ها و افزایش حجم ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

    بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته 142 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون 147 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.