سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلاح قانون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا پایان سال


 

  • اصلاح قانون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا پایان سال

    اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، صبح امروز در حاشیه همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست امروز برای موضوع پیشگیری برگزار شد و طرح یاری گران زندگی نیز با همین مضمون اجرایی شده است. این طرح شامل همه نهادهای فرهنگ ساز و مردم می شود اما با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش، تفاهمی با این وزارتخانه امضا کردیم تا دانش آموزان شناسایی شوند.

    وی افزود: در منطقه ای زندگی می کنیم که توسعه مواد مخدر در قالب های مختلف فراوان است و هر روز شاهد تولید مواد مختلف جدید صنعتی هستیم و امروزه با افزایش تولید ماده مخدر شیشه هستیم.

    مومنی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نقش اصلی را در طرح یاریگران زندگی دارد و امیدواریم اقدامات پیشگیرانه آنها مثمرثمر واقع شود. یک دستورالعمل کلی نیز با همکاری وزارت علوم تدوین خواهد شد.

    دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: گروه های مرجع و تشکل های مختلف را نیز داریم تا این افراد با توجه به تاثیری که روی مردم دارند اقدامات آگاه بخشی خود را انجام دهند. در این راه از ورزشکاران و هنرمندان نیز استفاده خواهد شد و ما معتقدیم اگر همه نهادها وارد عمل شوند موضوع مواد مخدر حل خواهد شد.

    وی ادامه داد: قوانین ما باید اصلاح شود و پیش نویس هایی آماده شده است و امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین، شاهد اتفاقات خوبی باشیم. ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان یکی از مواردی است که باید قانون مربوط به آن اصلاح شود و از طرفی در خصوص نگهداری معتادان در کمپ ها نیز باید قانون اصلاح شود و قطعا 6 ماه زمان مناسبی برای سم زدایی معتادان نیست و معتقدیم زمان نگهداری معتادان باید به دو سال برسد. موضوع بعدی خرده فروشان هستند که بعد از چند روز دستگیری، رها می شوند و ما معتقدیم که خرده فروشان نیز باید مانند معتادان ساماندهی شوند. اصلاح قانون تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

    دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امنیت را یکپارچه می بیند و اقدامات خود را انجام می دهد اما کشورهای غربی فقط تشکر می کنند و ما معتقدیم که آنها نیز باید به وظایف خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند.

    وی در خصوص توزیع متادون گفت: وزارت بهداشت به هر جمع بندی برسد همان موضوع اجرایی خواهد شد و در جلسه کمیته آتی درمان در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

    سردار مومنی در پایان گفت: طی 10 سال گذشته سالانه 5 درصد افزایش شیوع مواد مخدر داشته ایم.

    235212