سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر شما درباره این عکس چیست؟/محمدحسین شهریار


 

  • نظر شما درباره این عکس چیست؟/محمدحسین شهریار

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز 27 شهریور مصادف با سالروز درگذشت یکی از شاعران بزرگ ترک زبان ایرانی است، شاعری که اشعار زیبا و عاشقانه‌اش در نسل‌های گوناگون شور و شوق به ادبیات را زنده کرده است. کسی که هم به زبان ترکی و هم به زبان فارسی شعر می‌سرود و اشعاری که از خود به یادگار گذاشت هنوز هم بعد از 31 سال طرفداران زیادی دارد.

    استاد شهریار، شاعری که در سرودن انواع گونه‌های شعر فارسی مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی نیز مهارت داشته است و نسبت به علی ابن ابی طالب ارادتی ویژه داشت و همچنین شیفتگی بسیاری نسبت به حافظ داشته‌است. شهریار بیش‌تر از دیگر گونه‌ها در غزل شهره بود و از جمله غزل‌های معروف او می‌توان به «علی ای همای رحمت» اشاره کرد.

    محمدحسین بهجت تبریزی شهریار معروف به شهریار پیش از آنکه سمت شاعری برود دانشجوی پزشکی بود، اما دست سرنوشت او را به سمت شاعری برد.

    به مناسبت سالگرد درگذشت استاد شعر و ادب فارسی، شهریار، خبرآنلاین با انتشار عکسی از او از کاربران خواسته است تا نظراتشان را درباره این شاعر بزرگ در قالب کامنت ارسال کنند. شما می‌توانید نظرات خود را زیر همین پست برای ما بفرستید. 

    258245