سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بازی‌های کودکی تا سکوی قهرمانی


 

  • از بازی‌های کودکی تا سکوی قهرمانی

    جوان‌هایی که وقتی پای صحبت آنها می‌نشینیم، متوجه می‌شویم سال‌های زیادی را از کودکی برای رسیدن به این نقطه که ما می‌بینیم تلاش کرده، سختی کشیده و از بسیاری از لذت‌ها و فرصت‌هایی که دیگر همسالانشان داشتند، گذشته‌اند تا امروز بتوانند به هدف خود و همچنین افتخاری برای خود و سرزمین خود برسند. تیم تنیس روی میز دانش‌آموزان پسر دوم متوسطه البرز در سی و ششمین دوره رقابت‌های ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان کشور که با حضور 26 تیم از استان‌های مختلف کشور در اصفهان برگزار شد، با شکست تیم‌های آذربایجان شرقی، زنجان، فارس، قم و تهران نایب‌قهرمان شده و به مرحله نهایی (فینال) این رقابت‌ها راه یافتند.

    • اعزام به مسابقات مغولستان

    «مهدی معدن‌کن» یکی از دانش‌آموزانی است که با موفقیت و کسب چندین افتخار ازجمله کسب رتبه سوم در مسابقات بین‌المللی فجر کاپ در سال 93، عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات قطر در سال 94، عنوان قهرمانی در مسابقات تور بزرگسالان ایران در سال 97 و عنوان قهرمانی مسابقات انتخابی تیم ‌ملی و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به مغولستان برای امسال و همچنین مقام‌های استانی دیگری، اکنون در اردوی تیم ‌ملی جوانان به سر می‌برد و در شهریور برای شرکت در مسابقات قهرمانی که در مغولستان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شود.

    وی از چگونگی راهیابی به این ورزش و این جایگاه این‌گونه می‌گوید: از کودکی به فوتبال علاقه داشتم، اما پدرم که رئیس هیات تنیس روی میز ساوجبلاغ بود، کم‌کم مرا به سمت این ورزش هدایت کرد. ابتدا علاقه چندانی نداشتم، اما با گذشت 8 سال که در این رشته فعالیت و تلاش کردم، پینگ‌پنگ زندگی دوم من شده است. من موفقیت‌هایم را مدیون پدرم و حمایت‌های او و خانواده‌ام هستم که در این مسیر همیشه حامی و مشوق من بودند.

    معدن‌کن با اشاره به سختی کارش می‌افزاید: هیچ کار و موفقیتی بدون سختی و زحمت نیست. من هم به دلیل این‌که در شهرستان ساوجبلاغ ساکن هستم، برای شرکت در کلاس‌ها و تمرین‌ها هر روز چند ساعت بین ساوجبلاغ و کرج در راه بودم و این رفت‌وآمد در شب، زمستان و شرایط خاص برایم سخت‌تر بود. از طرفی تمرین‌ها و بودن در اردو و دوری از خانواده، اینها همه شرایط سختی را برایم ایجاد می‌کرد، اما همیشه با فکر به هدفم که رسیدن به موفقیت بود و با زحمات خودم، خانواده و مربیانی که در این 8 سال ضمن آموزش کنارم بودند سختی‌ها را پشت سر می‌گذاشتم.

    وی می‌افزاید: البته که گاهی از درس و فعالیت‌های مدرسه جا می‌ماندم، اما با کمک مدیر مدرسه و همچنین معلمان آنها را جبران می‌کردم و در این راه کمک و حمایت‌های آنها خیلی نقش داشته است. این ورزشکار درباره مشکلات ورزشکاران می‌افزاید: برای بچه‌هایی که به طور حرفه‌ای وارد ورزش می‌شوند بحث مالی یک دغدغه مهم است و نداشتن حامی مالی برای شرکت در مسابقات گاهی مانع ادامه راه بعضی ورزشکاران می‌شود که این مشکل نیاز به توجه و حمایت مسئولان دارد. در این زمینه

    رئیس هیات تنیس روی میز استان، «سعید حجازیان» حمایت‌های خوبی داشت و با پیدا کردن حامی مالی برای من این دغدغه من را کم کرد. وی در توصیه‌ای به همسالان خود می‌افزاید: هدف داشتن در زندگی خیلی مهم است و با تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف می‌توانیم به موفقیت برسیم و از انواع آسیب‌ها و خطراتی که در کمین هر نوجوان و جوانی هست در امان بمانیم. بی‌هدفی و اتلاف وقت بزرگ‌ترین تهدید برای جوان‌هاست. توصیه می‌کنم با شناخت علایق خود و تلاش برای رسیدن به آن برای ساختن آینده خود تلاش کنند.

    معدن‌کن ادامه می‌دهد: علاوه بر خانواده‌ام از رئیس هیات تنیس روی میز البرز «سعید حجازیان» و رئیس فدراسیون تنیس روی میز «مهرداد علی‌قارداشی» که در این حوزه حمایت‌های خوبی از ورزشکاران دارند و همچنین از مربیانم «امید بخشی»، «امیر بخشی» و «منوچهر صفایی» که در این سال‌ها زحمات زیادی کشیدند و با کمک آنها توانستم مسیر را طی کنم، تشکر و قدردانی کنم.

    • نایب‌قهرمان مسابقات اصفهان

    «حسین دهبالایی» جوان دیگری از تیم اعزامی البرز به اصفهان است که توانسته علاوه بر مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات اصفهان، مقام سوم در جام دونیک ایران، مقام سوم در تیم قهرمانی کشور، مقام دوم آموزشگاه‌های تیمی در کشور، مقام دوم دوبل ایران و رتبه سوم دوبل آموزشگاه و مقام‌های مختلف استانی را کسب کند. این جوان ورزشکار از علاقه‌اش به این رشته می‌گوید: پینگ‌پنگ ورزش مورد علاقه پدر و برادرم بودم. از کودکی با دیدن بازی آنها من هم به این رشته ورزشی علاقه‌مند شدم و برای دنبال کردن آن به طور حرفه‌ای وارد باشگاه شدم و 3 سال است که به طور حرفه‌ای و با شرکت در مسابقات در این رشته فعالیت می‌کنم.

    دهبالایی با اشاره به اردوها و تمرینات برای ورود به مسابقات می‌گوید: همیشه مدتی قبل از برگزاری مسابقات اردو برگزار می‌شود که بچه‌های اعزامی باید در این اردوها شرکت کنند. سختی و فشار زیادی در مدت اردو روی بچه‌ها هست. سختگیری‌ها و تمرینات متوالی همه سخت است و پشتکار زیادی نیاز است تا بتوانیم این مراحل را پشت سر بگذاریم. گاهی روزانه 6 تا 8 ساعت تمرین داریم. این ورزشکار با بیان این‌که گاهی به خاطر سختی کار از ادامه راه منصرف می‌شد می‌گوید: بارها این اتفاق افتاده، گاهی تحت فشار و خستگی به فردی که ضعیف‌تر از ماست می‌بازیم و این باخت تبعات روانی زیادی دارد که گاهی مانع ادامه راه می‌شود، اما با صحبت و مشاوره‌های مربیان و اطرافیان باز هم به مسیر برمی‌گردیم. خود من گاهی به دلیل فشار خسته می‌شوم. بدن‌درد و سردرد از آسیب‌هایی است که به دلیل تمرینات زیاد دارم، اما تنیس دیگر جزوی از وجودم شده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانم آن را کنار بگذارم یا ادامه ندهم. وقتی در مسابقات به نتیجه دلخواه می‌رسم از همه این فشار و خستگی‌ها رها می‌شوم و همه آنها را فراموش می‌کنم.

    دهبالایی با اشاره به اهدافش ادامه می‌دهد: همه تلاش خود را برای ورود به تیم ‌ملی بزرگسالان و راهیابی به مسابقات المپیک و مسابقات جهانی می‌کنم و با وجود حمایت‌های خانواده و انگیزه‌ای که در خود می‌بینم، احتمال 90 درصدی برای موفقیت در این هدف می‌دهم. از خانواده‌ها و مسئولان می‌خواهم نوجوانان و جوانان را حمایت و برای آنها ایجاد انگیزه کنند تا بتوانند در مسیر انتخابی خود راحت‌تر قدم بردارند.

    • درخشش دانش‌آموزان ورزشکار استان  

    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز با بیان این‌که 178 دانش‌آموز البرزی امسال در المپیاد فرهنگی- ورزشی کشور شرکت کردند می‌گوید: این دانش‌آموزان در رشته‌های فوتسال، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، هندبال، والیبال، دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک در 2 جنسیت پسران و دختران و در استان‌های مازنداران، اردبیل، اصفهان، سمنان و چهارمحال و بختیاری شرکت دارند.

    به گزارش همشهری «فرشید علیزاده» با اشاره به این‌که برخی از این مسابقات برگزار و نتایج آن مشخص شد، می‌افزاید: دانش‌آموزان البرزی در مسابقات ژیمناستیک، شنا، والیبال دختران، شطرنج و همچنین تنیس روی میز مقام‌ها و عناوین مختلفی به دست آوردند و نام البرز را با افتخار مطرح کردند. وی می‌گوید: علاوه بر کسب مقام سومی تنیس روی میز توسط «مهدی معدن‌کن» که به عنوان ورزشکار بااخلاق البرز نیز معرفی شد، تیم تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر دور دوم متوسطه البرز نیز برای دومین سال متوالی سکوی قهرمانی مسابقات ورزشی قهرمانی کشور را فتح کردند.

    علیزاده با اشاره به این‌که سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان سراسر کشور در اصفهان، از سری رقابت‌های تنیس روی میز دختران دور دوم متوسطه کشور برگزار شد، می‌افزاید: در بخش تیمی این رقابت‌ها، تیم تنیس روی میز البرز قهرمان این دوره از مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان کشور شد. وی می‌گوید: در بخش انفرادی «مریم عرفی» دانش‌آموز البرزی، توانست به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یابد.